sdružení občanů Kolovrat a Lipan


Studie prověří smysl stavby rychlodrah v Česku

02.06.2014 21:59

Problematikou budování vysokorychlostních tratí se má zabývat studie příležitostí, na jejíž zpracování vyhlásil správce tuzemské železniční sítě - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) veřejnou soutěž. Materiál má sloužit jako předpoklad pro budoucí přípravu železničních tratí pro rychlosti 250 až 350 kilometrů v hodině.

Informoval o tom mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. První úseky takovýchto rychlostních tratí by se v Česku mohly objevit nejdříve kolem roku 2030.

Studie příležitostí má vybrat nejvhodnější řešení s ohledem na množství finančních prostředků, které by bylo možné na vybudování rychlých spojení použít a zároveň i zhodnotit společenský zájem na jejich vybudování, uvedla SŽDC. Má tak předcházet dalším studiím, jako jsou studie proveditelnosti a konkrétní projektové záměry. Samotná studie příležitostí, na kterou správa železnic plánuje podle předběžného odhadu utratit 20 milionů korun, by měla být hotová do dvou let po podepsání smlouvy.

Spolu s touto zakázkou plánuje SŽDC v nejbližších dnech vypsat druhý tendr na vypracování technicko - provozní studie. Ta se bude zabývat problematikou zapojení uvažované výstavby rychlostních spojení do tuzemské legislativy a dalších předpisů, jako jsou normy a předpisy SŽDC. K ní má dále ve druhé polovině letošního roku přibýt třetí studie zabývající se organizací a řízením budoucích rychlých spojení.

Příprava konkrétních projektů na stavbu rychlostních železnic pak bude následovat po případném souhlasu vlády, doplnil Ptačinský. Zprovoznění prvních vysokorychlostních tratí v takovém případě lze podle něj očekávat do roku 2030. Celý úsek vysokorychlostní tratě mezi oběma největšími tuzemskými městy Prahou a Brnem může být zprovozněný v rozmezí roků 2035 až 2040.


Autoři: iDNES.cz, ČTK

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz

 

—————

Zpět