VRT - úsek Praha - Brno

25.05.2014 10:42
  • nejsilnější vnitrostátní relace
  • obdoba D 1 (+ D 47) = VRT 1 + VRT 47
  • souběh vnitrostátní a mezinárodní dopravy
  • řeší problém nedostatečné kapacity na stávající infrastruktuře
  • probíhají jednání s DE, AT, PL, SK a HU
  • zpracováno alternativní vedení některých tras – cíl: maximalizace přínosů i pro nákladní, příměstskou a ostatní dálkovou dopravu
  • zpracován provozní koncept – zasazení VRT do systému taktové dopravy
  • prověření ekonomiky projektu VRT v ČR včetně aktualizace přepravních proudů
 
 

Předpokládané etapy výstavby

1.etapa

  • výjezdy VRT z městských aglomerací Prahy, Brna, Ostravy, jinak konvenční železnice

  • přeshraniční úseky ČR – Bavorsko, ČR – Sasko a ČR – Polsko

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2. etapa

  • páteřní VRT v ČR pro významná spojení (Praha – regiony do 3 hodin)

  • vozidla pro rychlost 200 km/h a více

 

 

 

 

3.etapa

  • ČR plnohodnotnou součástí celoevropského systému VRT, který zabezpečuje energeticky i environmentálně šetrnou a udržitelnou mobilitu občanů EU v širší Evropě a Euroasijském prostoru

 

 

 

 

 

 

Podrobný zákres